14 September 2011

Hejsan alla mina glada vänner, nu är jag tillbaka igen. Ja en del kanske inte ens har märkt att jag har varit borta.
Ja iallafall började min sista dag i Alanya i Turkiet klockan 8 när Lenas klocka ringde. Som alla andra morgnar den här veckan så har Lena hoppat in i duschen först, jag som god tvåa och sist Anette. Anette har valt att få dra sig några extra minuter.
När alla var färdiga var det dags för frukostbuffé. Eftersom det inte fanns tid för bad idag så satt vi lite längre vid frukosten. Alltid kul att sitta och titta på lite folk.
Sedan var det dags att packa resväskan, efter det satt vi nere i hotellet och väntade på att bussen skulle komma och hämta upp oss för vidare färd mot flygplatsen som låg två timmars resa bort i Antalya.
Vi tyckte att det var varmt i bussen men när de stannade för ett stopp på en kvart så slog bara värmen emot oss. Det har varit väldigt varmt hela veckan. Mellan 35- till säkert över 40 grader. Det går väl ann när man ligger vid havet men lite jobbigt att resa i.
Vid halv tre ( Turkisk tid , halv två Svensk tid ) var vi iallafall framme vid flygplatsen. Vi hade trott att vi skulle hinna äta något innan planet skulle lyfta men vi hann bara handla i Tax Free shoppen.
När vi skulle gå igenom säkerhets kontrollen så hände samma sak som på Karlstads flygplats när vi skulle åka. Att det pep när jag gick igenom. Det blev en lätt kroppsvisitering på bägge ställena. Enligt vad de sa så är det visst slumpvisa kontroller. Men man kan ju börja undra om jag ser väldigt skum ut eftersom det hände mig på bägge ställena.
Flygresan hem gick bra men när vi skulle landa och det blev lite guppigt undrade jag vad jag gett mig in på. Då lovade jag mig själv att Stenis måste vara med nästa gång.
Lenas Gösta stod och tog emot hos när vi kom till Sverige igen. Var faktiskt skönt att få andas våran sköna luft igen.
När jag kom hem till Oscarsgatan så hade Sten-Åke gjort det så mysigt med en massa levande ljus och en räksallad. Kände mig riktigt välkommen hem. Sofie ringde och jag tror vi pratade i en timme.
Borta bra men hemma bäst.
Här kommer några bilder från våran resa.
7 September . Sten-Åke har skjutsat ner oss till Karlstads flygplats.
Så här fint hade städerskorna gjort det på våra sängar.
Här skall Lena och Anette ta första doppet i Medelhavet. Vi låg på en strand som heter Cleopatra beachen.
Första lunchen nere vid stranden.
På kvällen blev det en god drink innan vi gick och la oss.
Mer bilder kommer.
Nu skall det bli gott att lägga sig i sin egen säng.Har faktiskt saknat min sambos snusningar(snarkningar).